Arvioi koulusi ilmastokunto!

30.3.2022

Nyt on mahdollista arvioida koulusi hiilijalanjälkeä!

Olemme juuri julkaisseet koulun hiilijalanjälkilaskurin, jonka avulla pystyt laskemaan koulusi hiilijalanjäljen. Tarvitset koulultasi porukan, yhteistä aikaa ja yhteydenpitovälineet avainlukujen selvittämiseen eri tahoilta. Pilottilukioissa tätä tekevät Laskuri- ja Tiekartta-työryhmät.

Tässä vaiheessa laskuri koostuu Excel-muotoisesta laskentamallista sekä käyttöliittymädemosta, joista ollaan tekemässä myöhemmin yhteinen, innostava sovellus! Niitä ovat suunnitelleet ja työstäneet Hämeen ammattikorkeakoulun opiskelijat yhdessä oppilaitoksensa asiantuntijoiden sekä pilottilukioiden kouluyhteisöjen ja hankeväen kanssa.

Ope/rehtori, tule koulutukseen 19.4. klo 13:30 perehtymään laskentamallin käyttöön. Ilmoittautuminen täältä.

Kiitos kaikille yhteistyöstä! Tästä on hyvä jatkaa!

Löydät Nykytila-sivuilta:

• Laskentamallin ruoan, liikkeen ja infran päästöjen laskentaan
  • Kyselypohjan koulun ilmastoasenteen selvittämiseen
  • Käyttöliittymä-demon
  • Koulun ilmastokunnon pikakatsastuslomakkeen
  • Lisätietoja tekijöistä ja laskurin roolista Ilmastolukiot-hankkeessa

Käy tutustumassa ja testaa!