Avaimia kestävyysjohtamiseen

26.8.2022

Hei rehtorit ja muut johtajat,

kuinka johtaa omaa kasvatusyhteisöä kohti kestävyyttä: monimuotoisuutta arvostavaa, kiertotalouden hengessä toimivaa ja hiiliviisasta yhteisöä? Hyvinvoivaa porukkaa, jossa osataan keskustella rakentavasti, visioida tulevaa ja oppia menneestä?

Ovatko koulut ja päiväkodit lukittuja umpioita, joiden vastuullisuuteen on vaikeaa vaikuttaa? Miten koko kasvatusyhteisö kertoisi yhteistä kestävyystarinaa?

Tule mukaan koulutukseen, jossa saat oleellista tietotaitoa sekä toimintamalleja ja työkaluja yhdessä tehtyä kestävää tulevaisuutta kohti. Saat tukea ja tilannekuvaa käytännön esteiden voittamiseen sekä yhteisöllisen toiminnan kehittämiseen niin asiantuntijoilta kuin vertaisilta.  Koulutus sisältää yhden lähi-/etäpäivän (6h), omatoimista työskentelyä (6h) ja vertaiswebinaarin (1,5h) kehittämistehtävien jakamiseen. Koulutuspäivä sisältää kaikille koulutettaville yhteisen teoriaosuuden aamupäivällä sekä työpajat varhaiskasvatuksen ja koulujen johdoille erikseen iltapäivällä. Omatoiminen työskentely sisältää itseopiskelua, opitun soveltamista arkeen sekä itse- ja vertaisarviointia.

• Oulun seutu 30.9. klo 8:30-15:15.
  • Turun seutu 10.10. klo 8:30-15:15.
  • Pääkaupunkiseutu 11.10. klo 8:30-15:15.
  • Vuoden 2023 koulutukset ilmoitetaan myöhemmin.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan täältä.

Koulutus on osa Opetushallituksen tukemaa Kohti ympäristövastuullista oppimisyhteisöä -hanketta, ja se on toteutettu yhteistyössä yhdeksän eri ympäristöalan organisaation kanssa. Täydennyskoulutus on osallistujalle maksuton. Huomaa myös koulutukset luokanopettajille syksyllä 2022 sekä vuonna 2023 alkavat koulutukset aineenopettajille ja varhaiskasvattajille.

Ilmastolukioiden Jussi ja Paula ovat olleet mukana Kohti ympäristövastuullista oppimisyhteisöä -hankkeen suunnittelussa ja vastaavat johdon osion toteutuksesta yhdessä Oulun kaupungin muiden kestävän kehityksen asiantuntijoiden sekä Suomen ympäristöopisto Syklin ja kestävän kehityksen asiantuntijaorganisaatio Valonian kanssa.

Tervetuloa mukaan!

Kuva: © Suvi-Tuuli Kankaanpää / WWF