Lepaan kuulumiset

20.9.2022
Olipas huiput päivät HAMK:n vieraana Lepaan kampuksella! Kiitos kaikille tasapuolisesti!
  • Saimme tutustua Hämeen ammattikorkeakouluun ja lukioihin eri puolilta Suomea sekä ennenkaikkea valloittaviin ihmisiin.
  • Kuulimme asiaa mm. kestävän tulevaisuuden eri näkökulmista, ylisukupolvisuudesta, keskustelun tärkeydestä sekä laskuriaplikaation tekemisprosessista.
  • Sirpa Pietikäinen muistutti puheenvuorossaan meitä esimerkiksi kyvystä ajatella ja nähdä toisin, kyseenalaistamisen ja systeemisen ajattelun tärkeydestä sekä vastarinnan ja epävarmuuden sietämisestä.
  • Pääsimme Erätauko-keskusteluihin, sovelluskehityksen työpajoihin, kasvihuoneeseen ja uimaan Vanajaveteen.
  • Muistetaan myös aina ilmastonmuutosta hillitessämme huolehtia samalla myös luonnon monimuotoisuudesta.
Yksi tärkeä yhteinen oivallus ja keskustelun aihe oli, että meidän tulisi lisätä koulun henkilökunnan ja opiskelijoiden yhteisiä, rentoja keskusteluhetkiä – toistemme kuuntelua ja ymmärtämistä samalla tasolla.
Kiitos HAMK:lle hyvin järjestetyistä päivistä, tarjoiluista ja majoituksesta. Kiitos kaikille yhteisistä hetkistä!
Tutustu reissukuviin! Kuvat: Jussi Tomberg, Paula Ratava ja Kia Partanen.