Valmista testiajolle!

20.12.2021

Hurraa! Koulun korjausopas on valmis testiajolle!

Olemme julkaisseet Koulun korjausoppaan viimeisetkin merkit ja taustaoppaan tekstit.

The English version of this article here.

Olemme tuottaneet:

• Koulun ilmasto-osaaja -osaamismerkkiperheen, joka koostuu 42 erikokoisesta osaamismerkistä, joilla voit näyttää ilmasto-osaamistasi.
  • 100-sivuisen Taustaoppaan, jossa on kattavasti tietoa osaamismerkkien suorittamisen tueksi teemoista: Johdanto, Ruoka, Liike, Infra ja Asenne.

Valitse teema, lue intro-teksti nettisivuilla, tutustu tehtäviin Tee-se-itse -sivulla ja lataa itsellesi taustaopas tueksi tehtävien tekoon. Mikäli sinulla on jo ilmasto-osaamista, voit näyttää sen osaamismerkkihakemuksessa esim. liitetiedostolla tai sitten hankkia lisäosaamista tehtäviemme kautta.

Osa pilottilukioista on jo aloittanut merkkien testaamisen ja moni asiantuntija on jo antanut kommenttejaan taustaoppaan teksteistä. Keräämme lisää kommentteja kuluvan lukuvuoden aikana ja julkaisemme keväällä 2022 parannellun version. Tarkoituksena on myös soveltaa Koulun korjausopasta tehtävineen eri oppiaineisiin.

Koulun korjausoppaaseen kuuluu myös Mutta-yhdessä -osio, joka on tarkoitettu koko kouluyhteisön hiilineutraaliustyöhön. Sekin koostuu osaamismerkeistä, joihin voit tutustua täällä. Ensimmäiset lukiot ovat jo suorittaneet merkkejä ja työ kohti hiilineutraaliutta jatkuu taas lomien jälkeen. Myös Hämeen ammattikorkeakoulun kanssa kehitteillä oleva Koulun hiililaskuri on edennyt loistavasti: laskentakaavat ovat valmiina ja käyttöliittymäsuunnittelukin hyvin pitkällä!

Tästä on hyvä jatkaa. ❄❄Rentouttavaa lomaa kaikille. ❄❄

Tee-se-itse-mutta-yhdessä!

Ota yhteyttä, jos haluat mukaan testaamaan!