Climate University workshop: Ilmastokasvatus ja -viestintä

9.10.2019

Torstaina ja perjantaina 10.-11.10. pureudumme Oulussa ilmastonmuutoksen kasvatuksellisiin ja viestinnällisiin näkökulmiin Climate University -porukan järjestämässä tapahtumassa.

• Kurkistamme niin opettajakoulutukseen, lukio-opetukseen kuin tiedeviestinnän korkeakouluopetukseen.
  • Saamme kuulla haasteista ja onnistumisista, joita koko kansan ilmastotapahtuman järjestäjät kohtasivat.
  • Pohdimme yhdessä ilmastoviestinnän eri muotoja ja saamme pähkäiltäväksi monitieteisen ilmasto-opetuksen kipupisteitä.
  • Lisäksi aikaa on varattu Climate Universityn uusien oppimateriaalien, erityisesti lukion ilmastokurssin ja ilmastoviestinnän moduulin, työstämiselle.

Ilmastonmuutos lukioihin! -hankkeemme opettajaosuus starttaa myös perjantaina osana tapahtumaa ja esittelemme silloin hanketta sekä mietimme ilmastokasvatuksen nykytilaa lukioilla. Seuraavassa tapaamisessa marraskuussa häivytämme oppiainesiiloja ja lähdemme pyrkimään kohti kokonaisvaltaista ilmastokasvatusta ja monialaisuuden haasteita.